ROLNIK POWIATU LIPNOWSKIEGO 2025
REGULAMIN KONKURSU
,,ROLNIK POWIATU LIPNOWSKIEGO 2025"
§1.
Cel konkursu
Popularyzacja działań rolników z terenu Powiatu Lipnowskiego, ich osiągnięć zawodowych i społecznych. Zaprezentowanie ich pomysłowości, zaradności i szczególnego przywiązania do powiatu i tradycji rolniczych oraz promocja Powiatu.
§2.
Organizator konkursu
Powiat Lipnowski, ul. Sierakowskiego 10B, 87-600 Lipno, tel. 54 30 66 133/132, fax.: 54 30 66 199, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. pl.
§3.
Kapituła Konkursu
W skład Kapituły wchodzą osoby i przedstawiciele instytucji, których powołuje Starosta Lipnowski na podstawie Zarządzenia o Konkursie.
§4.
Kategorie Konkursu
1. Produkcja roślinna,
2. Produkcja zwierzęca,
3. Ogrodnictwo (sadownictwo, warzywnictwo, szkółkarstwo),
4. Agroturystyka,
5. Przetwórstwo rolno – spożywcze.
§5.
Zasady uczestnictwa w Konkursie
1. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zgłoszenie rolnika przez:
a) Zarząd Powiatu,
b) Radę Powiatu,
c) Burmistrzów i Wójtów, radnych Rad Gmin z terenu powiatu lipnowskiego,
d) Organizacje rolnicze i branżowe, a w szczególności: Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Izbę Rolniczą, Cech Rzemiosł Różnych Małych i Średnich Przedsiębiorców, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, itp.
e) Osoby indywidualne.
2. Wypełnioną Kartę Zgłoszeniową stanowiącą Załącznik A do niniejszego Regulaminu należy przesłać na adres organizatora Konkursu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025", w terminie do 15 lipca br.
3. Udział w Konkursie jest BEZPŁATNY.
§6
Kryteria konkursowe
1. Podstawowym kryterium oceny nominowanych kandydatów jest ich działalność zawodowa, aktywność społeczna (na podstawie danych w Karcie Zgłoszeniowej – Załącznik A do niniejszego Regulaminu) oraz rekomendacje udzielone przez podmioty zgłaszające dane kandydata do Konkursu. Ponadto Kapituła Konkursowa dokonuje wizytacji, podczas której weryfikuje dane ze zgłoszeń oraz dokonuje oceny nominowanego.
2. Nominowanym może zostać rolnik, który w ciągu ostatnich trzech lat (2024,2023,2022) nie został zgłoszony do Konkursu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego".
§7
Nagrody
1. Kapituła Konkursowa dokonuje selekcji nadesłanych wniosków i przyporządkowuje je do odpowiedniej kategorii, w której nadaje tytuł „Rolnika Powiatu Lipnowskiego 2025" w drodze tajnego głosowania.
2. Kapituła zastrzega sobie prawo do nie przyznania nagród w kategoriach ustalonych w§ 4 regulaminu Konkursu lub innego podziału nagród.
3. W kategoriach produkcja roślinna oraz produkcja zwierzęca spośród nominowanych podmiotów Kapituła może wyłonić maksymalnie trzech laureatów. W pozostałych kategoriach Kapituła może wyłonić po jednym laureacie.
4. Nominowani, a nienagrodzeni uczestnicy Konkursu otrzymują dyplom gratulacyjny/podziękowanie za udział w Konkursie.
5. Osoby nagrodzone w poszczególnych kategoriach otrzymują:
– dyplomy gratulacyjne,
– grawertony/statuetki,
– nagrody rzeczowe,
– prawo używania tytułu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025" w swoich materiałach promocyjno –reklamowych. ·
§8.
Sprawy organizacyjne
1. Uroczyste rozstrzygnięcie Konkursu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025" nastąpi w dniu 30 sierpnia 2025r. (sobota) podczas obchodów Powiatowo-Gminnych Dożynek 2025, które odbędą się w miejscowości Tłuchowo.
2. Szczegółowych informacji o zasadach uczestnictwa w Konkursie „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025" udzielą pracownicy organizatora:
Powiat Lipnowski, ul. Sierakowskiego 10 B,
87-600 Lipno, tel. 54 30 66 133/132,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Karta zgłoszeniowa:
karta Rolnik Powiatu 2025
Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie oraz mediacje
Zapraszamy do udziału w IV edycji konkursu „Świetlice wiejskie – co tutaj się dzieje?”
Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu zaprasza do udziału w konkursie pod nazwą „Świetlice wiejskie – co tutaj się dzieje?”. Konkurs jest skierowany do kół gospodyń wiejskich z terenu województwa kujawsko-pomorskiego prowadzących swoją działalność w świetlicach wiejskich. Celem konkursu jest rozwijanie więzi międzypokoleniowych, dostarczanie wiedzy o regionie i podtrzymywanie tradycji oraz dziedzictwa kulturowego poprzez organizację spotkań, warsztatów i imprez dla społeczności lokalnej. Zrealizowane przez KGW inicjatywy międzypokoleniowe w latach 2021-2024 muszą przyczyniać się łączenia społeczności i budowania tożsamości lokalnej. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie koła gospodyń wiejskich, za pośrednictwem wójta/burmistrza gminy oraz prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko Pomorskiego w Toruniu niezbędnych dokumentów (por. załącznik). Zgłoszenie należy wysłać przesyłką rejestrowaną, której datę nadania da się ustalić, lub dostarczyć osobiście w dniach i w godzinach pracy Organizatora do: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem „Konkurs Świetlice wiejskie - co tutaj się dzieje?” w terminie do 31 lipca 2025 r.
Szczegółowe informacje dot. konkursu w załączniku
źródło: UM w Toruniu
XVII Sesja Rady Miejskiej Kikół
W dniu 25 czerwca 2025 r. odbyła się XVII Sesja Rady Miejskiej Kikół. Przedmiotem obrad było m.in. sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym; przedstawienie raportu o stanie gminy za rok 2024; podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Kikoła wotum zaufania; przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy; przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Kikoła sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy; podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Kikół za 2024 rok; przedstawienie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok; przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Kikół w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok; podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Kikoła za rok 2024; podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2025; podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kikół na lata 2025 – 2038; podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia złożonej petycji; podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania. Na szczególne podkreślenie zasługuje w tym miejscu fakt, iż Rada Miejska Kikół jednogłośnie udzieliła absolutorium Burmistrzowi Kikoła Renacie Gołębiewskiej, co świadczy o bardzo dobrej ocenie pracy i starań gospodarza naszej Gminy. Burmistrz Kikoła dziękując za zaufanie wyraziła swoją wdzięczność wobec wszystkich osób, którzy pracują na rzecz naszej społeczności jak również głęboką nadzieję i ufność, iż dalsza współpraca przyniesie jeszcze więcej korzyści i sukcesów. Osoby zainteresowane całością treści i przebiegu spotkania zapraszamy na stronę https://kikol.posiedzenia.pl/?
treść i foto: Krzysztof Kowalewski
https://www.kikol.pl/aktualnosci?start=30#sigProIde77a284bee
Dokument na modernizację drogi w Lubinie podpisany
Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa w Kikole
W czwartek po niedzieli Trójcy Przenajświętszej Kościół obchodzi uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, nazywaną tradycyjnie Bożym Ciałem. Godne uwagi jest to, że najstarsza nazwa tej uroczystości brzmiała "festum Eucharistiae" - "święto Eucharystii". Boże Ciało stwarza wspaniałą okazję do rozważania tajemnicy Eucharystii, jest okazją do zamanifestowania naszej wiary wobec Najświętszego Sakramentu. Jest to "sakrament miłosierdzia, znak jedności, węzeł miłości, uczta paschalna, w której pożywamy Chrystusa, w której dusza napełnia się łaską i otrzymuje zadatek przyszłej chwały".
https://www.kikol.pl/aktualnosci?start=30#sigProId403dea7676
Startuje modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Konotopiu
W dniu 23 czerwca 2025 r. Burmistrz Kikoła Renata Gołębiewska przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Wioletty Frej podpisały umowę z Michałem Fiszerem, reprezentującym firmę FISZER Sp. z o.o. z Brodnicy, dotyczącą realizacji zamówienia pn. Budowa infrastruktury wodno-ściekowej na obszarze wiejskim Miasta i Gminy Kikół – modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Konotopie”. Działanie obejmuje m.in. wymianę urządzeń i infrastruktury oraz modernizację istniejącej Stacji Uzdatniania Wody i ujęcia wody w miejscowości Konotopie gm. Kikół. Koszt realizacji powyższego działania wynosi 2 286 570 zł.
Zadanie realizowane w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich" Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. #KorzyściDlaCiebie #NextGenerationEU #FunduszeUE
https://www.kikol.pl/aktualnosci?start=30#sigProId70e6ad32cb
XVII Sesja Rady Miejskiej Kikół
KLAUZULA INFORMACYJNA NAGRYWANIA SESJI (Link)
O godzinie 15.00 25 czerwca 2025 r. (środa) na stronie Gminy Kikół www.kikol.pl dostępna będzie transmisja na żywo z XVII Sesji Rady Miejskiej Kikół kadencji 2024-2029.
Transmisja z Sesji Rady Miejskiej Kikół kadencji 2024-2029 (tutaj!)
https://portal.posiedzenia.pl/kikol
1. Otwarcie XVII sesji Rady Miejskiej i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym.
5. Przedstawienie raportu o stanie gminy za rok 2024.
6. Debata nad raportem.
7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Kikoła wotum zaufania.
8. Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia gminy.
9. Przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Kikoła sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Kikół za 2024 rok.
11. Przedstawienie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok.
12. Przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Kikół w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok.
13. Otwarcie dyskusji w sprawie wykonania budżetu za 2024 rok.
14. Głosowanie nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok.
15. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Kikoła za rok 2024.
16. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2025.
17. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kikół na lata 2025 – 2038.
18. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia złożonej petycji.
19. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
20. Wolne wnioski i informacje.
21. Zakończenie.
Przypominamy o obowiązku oznakowania posesji tabliczką z numerem porządkowym
Oznaczenie budynku numerem porządkowym jest obowiązkiem spoczywającym na jego właścicielu, administratorze lub dozorcy. Zgodnie z przepisami na każdym bloku, kamienicy czy domu jednorodzinnym musi znajdować się numer porządkowy. Nie musi to być koniecznie tabliczka – numer może być po prostu namalowany na furtce czy ścianie budynku. Ważne, aby był widoczny.
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. Obowiązek oznaczenia budynku numerem porządkowym wynika z art. 47b ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne (Dz. U. z 2017 r., poz. 210).
Ogłoszenie Wojskowego Centrum Rekrutacji we Włocławku