Zbiórka folii rolniczej - ogłoszenie
Urząd Miasta i Gminy Kikół w ramach współpracy z firmą VIK Sp. z o.o. Sp.k. z Radomic ogłasza zbiórkę folii rolniczej (wyłącznie) od mieszkańców z terenu naszej gminy. Odbiór odbędzie się w dniach 24-25 października w godzinach od 8-13 w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Lubinie. Folię można zdać bezpłatnie (transport we własnym zakresie) po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym pod nr 54 289 46 70 w. 38. Zgłoszenia i niezbędne informacje w tym zakresie będą realizowane do dnia 23 października do godz. 12. Zapraszamy do skorzystania z tej oferty.
treść: Krzysztof Kowalewski
VI Ogólnopolski Konkurs dla Młodzieży „Moja Wizja Zero – recepta na zdrowie w gospodarstwie rolnym” przedłużony do 14 października!
14 czerwca 2024 r. Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zainaugurowała VI edycję Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży „Moja Wizja Zero – recepta na zdrowie w gospodarstwie rolnym”. Konkurs odbywa się pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Konkurs skierowany jest do młodzieży w wieku od 13 do 21 lat i polega na przygotowaniu krótkiego filmu promującego bezpieczne zachowania w rolnictwie w odniesieniu do 7 Złotych Zasad Strategii Wizji Zero, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zdrowie rolnika i jego rodziny.
Termin konkursu został przedłużony do 14 października 2024 r.
Organizatorem konkursu jest Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, a współorganizatorami: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Państwowa Inspekcja Pracy Główny Inspektorat Pracy, AGRO Ubezpieczenia - Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, Fundacja PGE.
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
VII Sesja Rady Miejskiej Kikół odbyła się w nowo powstałym obiekcie na ulicy Kasztelańskiej 1.
W budynku przy ul. Kasztelańskiej 1 w Kikole (budynek przy nowo powstałym stadionie) funkcjonuje już nowoczesna sala konferencyjna. Nowoczesny wygląd i wyposażenie, doskonale oświetlona przestrzeń i wygodne zaplecze zapewnią komfort uczestnikom organizowanych tu posiedzeń.
Nowa sala konferencyjna przeszła już „chrzest bojowy”. 24 września br. odbyła się tam VII Sesja Rady Miejskiej Kikół.
Poniżej nagranie sesji.
VII Sesja Rady Miejskiej Kikół w nowo powstałym obiekcie na ulicy Kasztelańskiej 1. fot. UMiG Kikół
Pomoc dla ofiar powodzi - Zakończenie zbiórki w dniu 26.09.2024 r.
Informujemy, że 26.09.2024 r. nastąpi zakończenie akcji "Pomoc dla ofiar powodzi".
Ulotka informująca o obowiązku składania kwartalnych deklaracji wpłat FPZ_f1 na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, oraz do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat
W załączniku ulotka informująca o obowiązku składania kwartalnych deklaracji wpłat FPZ_f1 na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, oraz do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat, zgodnie z art. 6 ust 2 ustawy z dnia 22 maja 2009 roku o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1496) oraz zachęcająca do korzystania z możliwości składania formularza deklaracji - FPZ_f1 drogą elektroniczną poprzez platformę usług e-Rolnik: https://erolnik.gov.pl/#/.
Bliższych informacji nt. funduszy promocji produktów rolno-spożywczych można uzyskać w każdym Oddziale Terenowym KOWR oraz na stronie internetowej KOWR www.gov.pl/web/kowr - FUNDUSZE PROMOCJI.
źródło: www.gov.pl/kowr
POMOC DLA POWODZIAN
Wydział Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego
Bydgoszcz
POMOC DLA POWODZIAN
W związku z zaistniała sytuacją powodziowa na terenie Polski, w przypadku wyrażenia chęcią przekazania pomocy dla rolników z zalanych terenów, proszę o kontakt:
- Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza ul. Marii Skłodowskiej-Curie 27-29, 87-100 Toruń,
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
Telefon: 56 678-92-40 lub 41,
lub kontakt z panią Dyrektor Izby Edyta Ryszewska tel. 889 819 210.
Z poważaniem
Roman Kalisz
Inspektor Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego
APEL „Mieszkańcy Powiatu Lipnowskiego - Pomoc dla Powodzian”
Szanowni Państwo
Zwracam się do wszystkich ludzi dobrego serca, w tym do Radnych powiatowych, miejskich i gminnych, Pracowników Starostwa Powiatowego w Lipnie oraz powiatowych i gminnych jednostek organizacyjnych oraz Szpitala Lipno, a także zacnych Przedsiębiorców z terenu naszego Powiatu o udzielenie wsparcia finansowego dla samorządu Powiatu Lwóweckiego i Jego Mieszkańców, terenów zmagających się z tegoroczną powodzią.
Kochani już wiele razy udowodniliście jak wspaniali jesteście. Dziś południowe regiony naszego kraju zmagają się z falą powodziową. Służby, strażacy i zwykli ludzie dzień i noc nie szczędząc sił pracują na wałach i umocnieniach starając się ochronić i uratować przed wielką wodą co tylko się da.
Śledząc doniesienia medialne ze zniszczonych żywiołem terenów nasze myśli i modlitwy płyną w ich stronę. Dajmy namacalny wyraz naszego wsparcia dla nich!
Samorząd to wspólnota mieszkańców. Jako solidarna wspólnota Powiatu Lipnowskiego wyciągnijmy pomocną dłoń do Tych, którzy dziś są w potrzebie. Niech siła naszej pomocy i wsparcia trafi bezpośrednio do Powiatu Lwóweckiego i Jego Mieszkańców, by mogli jak najszybciej z niej skorzystać i w miarę możliwości odbudować swoje dotychczasowe życie.
Wszystkie ewentualne wpłaty proszę kierować na konto Powiatu Lwóweckiego (BANK PKO BP S.A.)
nr 22 1020 5226 0000 6602 0866 9345
z dopiskiem „Mieszkańcy Powiatu Lipnowskiego - Pomoc dla Powodzian” .
Za każdą złotówkę z serca dziękuję !!!
Starosta Lipnowski
Krzysztof Baranowski
VII Sesja Rady Miejskiej Kikół
KLAUZULA INFORMACYJNA NAGRYWANIA SESJI (Link)
O godzinie 16.00 24 września 2024 r. (wtorek) na stronie Gminy Kikół www.kikol.pl dostępna będzie transmisja na żywo z VII Sesji Rady Miejskiej Kikół kadencji 2024-2029.
Transmisja z Sesji Rady Miejskiej Kikół kadencji 2024-2029 (tutaj!)
https://portal.posiedzenia.pl/kikol
1. Otwarcie VII sesji Rady Miejskiej i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym.
5. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2024.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu korzystania z wiat rekreacyjnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminu płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.
8. Wolne wnioski i informacje.
9. Zakończenie.
Pomoc dla ofiar powodzi.
Urząd Miasta i Gminy Kikół organizuje
zbiórkę darów dla powodzian.
Miejsce zbiórki:
Świetlica wiejska Kikół ul. Targowa 1
od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7:00 do 15:00
piątek od 7:00 do 18:00
Dodatkowe informacje pod nr tel. 054 289-46-70 wew. 24.
Co przynosimy:
- woda butelkowana,
- żywność długoterminowa,
- środki czystości (chemia domowa),
- środki higieniczne (mydło, szampon, pasty do zębów, art. dla dzieci
pampersy, chusteczki itp.)
- karma dla zwierząt,
- środki opatrunkowe, plastry, bandaże, rękawiczki jednorazowe,
-latarki z bateriami, baterie
- ręczniki, koce.
Darowiznę można także przekazać wpłacając na konto
Marszałkowskiego Samorządowego Stowarzyszenia Salutaris
Numer specjalnego subkonta bankowego:
16 1020 5011 0000 9502 0319 0386
(źródło https://kujawsko-pomorskie.pl/aktualnosci/kujawsko-pomorskie-solidarne-z-powodzianami/)
Dziękujemy !!!
Pomoc dla powodzian z terenu woj. dolnośląskiego
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu informuje, iż uruchomiono adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz infolinię 71 340 69 91 czynna od godz. 8.00 - 20.00, na które można kierować oferty dotyczące pomocy dla powodzian z terenu woj. dolnośląskiego.
Polski Czerwony Krzyż prowadzi zbiórkę na rzecz ofiar powodzi. Każdy może włączyć się w pomoc przekazując środki na konto Polskiego Czerwonego Krzyża: 16 1160 2202 0000 0002 7718 3060 (lub Blikiem: 794 33 22 11 z dopiskiem Powódź).
Kujawsko-Pomorski Oddział Okręgowy PCK oraz wybrane Oddziały Rejonowe PCK prowadzą także zbiórkę rzeczową na rzecz osób poszkodowanych w powodzi.
Zbieramy (grafika w załączeniu):
• Wodę butelkową – kluczowa dla zapewnienia dostępu do czystej wody, szczególnie tam, gdzie lokalne wodociągi zostały zniszczone, w efekcie odcinając lokalną społeczność od wody pitnej;
• Żywność o długim terminie przydatności – konserwy, suchary, ryż, makaron i inne produkty, które będą łatwe do przechowywania i dystrybucji;
• Środki higieniczne – mydła, szampony, pasty do zębów, pieluchy oraz inne produkty higieny osobistej;
• Środki czystości – detergenty, płyny do dezynfekcji, rękawice ochronne, które pomogą w sprzątaniu zalanych miejsc i zapobiegną rozprzestrzenianiu się chorób.
Oddziały PCK, które organizują zbiórkę rzeczową:
- PCK w Bydgoszczy, ul. Warmińskiego 10, poniedziałek - piątek w godzinach 7.00-18.00 (UWAGA: 16.09. zbiórka w godzinach 7.00-15.00)
- PCK w Toruniu, ul. Jęczmienna 10, poniedziałek - piątek w godzinach 8.00-15.00
- PCK w Grudziądzu, ul. Dąbrowskiego 11-13, poniedziałek - piątek w godzinach 7.00-15.00
- PCK w Tucholi, ul. Świecka 45, poniedziałek - piątek w godzinach 10.00-12.00
- PCK we Włocławku, ul. Zduńska 14, poniedziałek - piątek w godzinach 8.00-16.00
- PCK w Świeciu, ul. Wojska Polskiego 141, poniedziałek - piątek w godzinach 17.00-19.00
Źródło: Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu, Kujawsko-Pomorski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża