Dyżury w Punkcie Konsultacyjnym przy GKRPA w Kikole
Piknik rodzinny w Niedźwiedziu
W ubiegłą sobotę przy wiacie rekreacyjnej w Niedźwiedziu Burmistrz Kikoła Renata Gołębiewska, Sołtys Sołectwa Walentowo Anna Maślewska wraz z Radą Sołectwa Walentowo i Radny Rady Miejskiej Kikół Przemysław Maślewski zaprosili na piknik rodzinny połączony w zawodami mini siatkówki na piasku. Wydarzenie to przyciągnęło wiele osób z całej Gminy Kikół, pragnących dobrej zabawy i sportowej rywalizacji. Było mnóstwo atrakcji, gry, zabawy i smaczne przekąski ufundowane i przygotowane przez organizatorów wydarzenia. Dużym zainteresowaniem cieszył się turniej siatkówki, który zgromadził 12 czteroosobowych drużyn. Po ponad 4 godzinnej rywalizacji ostatecznie dziewięć zespołów tj. Żubry Walentowo, Walentynki, Niedźwiadki, KOSP Wola, OSP Steklin, Sołectwo Lubin, Smerfetki, KS Steklin oraz TOM CARS zajęło ex æquo miejsce czwarte. Na podium stanęły: Sołectwo Walentowo – miejsce trzecie, POWER WYGODA – miejsce drugie i zwycięzcy turnieju, drużyna o oryginalnej nazwie DEJ LITRA. Dziękując serdecznie wszystkim sponsorom i realizatorom tego wyjątkowego wydarzenia pragniemy szczególnie podziękować Wiceprzewodniczącej Rady Miejskiej Kikół Bożenie Rakowskiej, Radnemu Rady Miejskiej Kikół Dawidowi Maślewskiemu, paniom z KGW Kikolanki, druhom z OSP Steklin i członkom Toruńskiej Grupy Motocyklowej. Gratulujemy doskonałego pomysłu i dziękujemy wszystkim osobom, które przyczyniły się do realizacji sobotniej imprezy w Niedźwiedziu.
treść: Krzysztof Kowalewski
galeria: https://www.facebook.com/photo/?fbid=1146588310836108&set=pcb.1146583827503223&locale=pl_PL
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 w Szkole Podstawowej w Zajeziorzu
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 w Szkole Podstawowej im. Ireny Sendlerowej w Woli
Pożegnanie minionego roku szkolnego w Szkole Podstawowej im. Ireny Sendlerowej w Woli bogate było w miłe i radosna akcenty, chociaż nie zabrakło także łez uczniów z najstarszych klas, żegnających się na zawsze ze swoją szkołą. Wzruszenia nie kryło także „ciało pedagogiczne”, które dla każdego ze swych wieloletnich podopiecznych miało wiele ciepłych i miłych słów. Listy gratulacyjne oraz nagrody za szczególne wyniki w nauce wręczyła Burmistrz Kikoła Renata Gołębiewska oraz Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Kikół Bożena Rakowska dla Mai Dzierżawskiej i Mai Błaszkiewicz, których średnia ocen wyniosła 5,38. Oprócz tych nagród wręczono także mnóstwo innych wyróżnień i upominków, które z uśmiechem przekazywała Dyrektor Elżbieta Kiełkowska oraz wychowawcy poszczególnych klas. Dziękując dyrekcji, wychowawcom, nauczycielom, pracownikom szkoły, uczniom i ich rodzicom za trud i pracę w zakończonym roku szkolnym Burmistrz Kikoła szczególnie podkreśliła potrzebę ciężkiej pracy i konieczność podtrzymywania świadomości pochodzenia z małych miejscowości. Te słowa powinny szczególnie zapaść w pamięć absolwentom wiejskich szkół, którzy „idąc w świat” powinni zawsze pamiętać, gdzie zdobywali swoje pierwsze doświadczenia i wiedzę o tymże świecie.
treść i foto: Krzysztof Kowalewski
galeria: https://www.facebook.com/photo/?fbid=1146518200843119&set=pcb.1146520414176231&locale=pl_PL
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kikole
ROLNIK POWIATU LIPNOWSKIEGO 2025
REGULAMIN KONKURSU
,,ROLNIK POWIATU LIPNOWSKIEGO 2025"
§1.
Cel konkursu
Popularyzacja działań rolników z terenu Powiatu Lipnowskiego, ich osiągnięć zawodowych i społecznych. Zaprezentowanie ich pomysłowości, zaradności i szczególnego przywiązania do powiatu i tradycji rolniczych oraz promocja Powiatu.
§2.
Organizator konkursu
Powiat Lipnowski, ul. Sierakowskiego 10B, 87-600 Lipno, tel. 54 30 66 133/132, fax.: 54 30 66 199, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. pl.
§3.
Kapituła Konkursu
W skład Kapituły wchodzą osoby i przedstawiciele instytucji, których powołuje Starosta Lipnowski na podstawie Zarządzenia o Konkursie.
§4.
Kategorie Konkursu
1. Produkcja roślinna,
2. Produkcja zwierzęca,
3. Ogrodnictwo (sadownictwo, warzywnictwo, szkółkarstwo),
4. Agroturystyka,
5. Przetwórstwo rolno – spożywcze.
§5.
Zasady uczestnictwa w Konkursie
1. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zgłoszenie rolnika przez:
a) Zarząd Powiatu,
b) Radę Powiatu,
c) Burmistrzów i Wójtów, radnych Rad Gmin z terenu powiatu lipnowskiego,
d) Organizacje rolnicze i branżowe, a w szczególności: Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Izbę Rolniczą, Cech Rzemiosł Różnych Małych i Średnich Przedsiębiorców, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, itp.
e) Osoby indywidualne.
2. Wypełnioną Kartę Zgłoszeniową stanowiącą Załącznik A do niniejszego Regulaminu należy przesłać na adres organizatora Konkursu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025", w terminie do 15 lipca br.
3. Udział w Konkursie jest BEZPŁATNY.
§6
Kryteria konkursowe
1. Podstawowym kryterium oceny nominowanych kandydatów jest ich działalność zawodowa, aktywność społeczna (na podstawie danych w Karcie Zgłoszeniowej – Załącznik A do niniejszego Regulaminu) oraz rekomendacje udzielone przez podmioty zgłaszające dane kandydata do Konkursu. Ponadto Kapituła Konkursowa dokonuje wizytacji, podczas której weryfikuje dane ze zgłoszeń oraz dokonuje oceny nominowanego.
2. Nominowanym może zostać rolnik, który w ciągu ostatnich trzech lat (2024,2023,2022) nie został zgłoszony do Konkursu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego".
§7
Nagrody
1. Kapituła Konkursowa dokonuje selekcji nadesłanych wniosków i przyporządkowuje je do odpowiedniej kategorii, w której nadaje tytuł „Rolnika Powiatu Lipnowskiego 2025" w drodze tajnego głosowania.
2. Kapituła zastrzega sobie prawo do nie przyznania nagród w kategoriach ustalonych w§ 4 regulaminu Konkursu lub innego podziału nagród.
3. W kategoriach produkcja roślinna oraz produkcja zwierzęca spośród nominowanych podmiotów Kapituła może wyłonić maksymalnie trzech laureatów. W pozostałych kategoriach Kapituła może wyłonić po jednym laureacie.
4. Nominowani, a nienagrodzeni uczestnicy Konkursu otrzymują dyplom gratulacyjny/podziękowanie za udział w Konkursie.
5. Osoby nagrodzone w poszczególnych kategoriach otrzymują:
– dyplomy gratulacyjne,
– grawertony/statuetki,
– nagrody rzeczowe,
– prawo używania tytułu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025" w swoich materiałach promocyjno –reklamowych. ·
§8.
Sprawy organizacyjne
1. Uroczyste rozstrzygnięcie Konkursu „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025" nastąpi w dniu 30 sierpnia 2025r. (sobota) podczas obchodów Powiatowo-Gminnych Dożynek 2025, które odbędą się w miejscowości Tłuchowo.
2. Szczegółowych informacji o zasadach uczestnictwa w Konkursie „Rolnik Powiatu Lipnowskiego 2025" udzielą pracownicy organizatora:
Powiat Lipnowski, ul. Sierakowskiego 10 B,
87-600 Lipno, tel. 54 30 66 133/132,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Karta zgłoszeniowa:
karta Rolnik Powiatu 2025
Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie oraz mediacje
Zapraszamy do udziału w IV edycji konkursu „Świetlice wiejskie – co tutaj się dzieje?”
Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu zaprasza do udziału w konkursie pod nazwą „Świetlice wiejskie – co tutaj się dzieje?”. Konkurs jest skierowany do kół gospodyń wiejskich z terenu województwa kujawsko-pomorskiego prowadzących swoją działalność w świetlicach wiejskich. Celem konkursu jest rozwijanie więzi międzypokoleniowych, dostarczanie wiedzy o regionie i podtrzymywanie tradycji oraz dziedzictwa kulturowego poprzez organizację spotkań, warsztatów i imprez dla społeczności lokalnej. Zrealizowane przez KGW inicjatywy międzypokoleniowe w latach 2021-2024 muszą przyczyniać się łączenia społeczności i budowania tożsamości lokalnej. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgłoszenie koła gospodyń wiejskich, za pośrednictwem wójta/burmistrza gminy oraz prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko Pomorskiego w Toruniu niezbędnych dokumentów (por. załącznik). Zgłoszenie należy wysłać przesyłką rejestrowaną, której datę nadania da się ustalić, lub dostarczyć osobiście w dniach i w godzinach pracy Organizatora do: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem „Konkurs Świetlice wiejskie - co tutaj się dzieje?” w terminie do 31 lipca 2025 r.
Szczegółowe informacje dot. konkursu w załączniku
źródło: UM w Toruniu
XVII Sesja Rady Miejskiej Kikół
W dniu 25 czerwca 2025 r. odbyła się XVII Sesja Rady Miejskiej Kikół. Przedmiotem obrad było m.in. sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym; przedstawienie raportu o stanie gminy za rok 2024; podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Kikoła wotum zaufania; przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy; przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Kikoła sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy; podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Kikół za 2024 rok; przedstawienie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok; przedstawienie uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Kikół w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kikoła za 2024 rok; podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Kikoła za rok 2024; podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2025; podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kikół na lata 2025 – 2038; podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia złożonej petycji; podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania. Na szczególne podkreślenie zasługuje w tym miejscu fakt, iż Rada Miejska Kikół jednogłośnie udzieliła absolutorium Burmistrzowi Kikoła Renacie Gołębiewskiej, co świadczy o bardzo dobrej ocenie pracy i starań gospodarza naszej Gminy. Burmistrz Kikoła dziękując za zaufanie wyraziła swoją wdzięczność wobec wszystkich osób, którzy pracują na rzecz naszej społeczności jak również głęboką nadzieję i ufność, iż dalsza współpraca przyniesie jeszcze więcej korzyści i sukcesów. Osoby zainteresowane całością treści i przebiegu spotkania zapraszamy na stronę https://kikol.posiedzenia.pl/?
treść i foto: Krzysztof Kowalewski
https://www.kikol.pl/aktualnosci?start=140#sigProIde77a284bee








