Plakat z informacją o karze za odmowę udziału w badaniu

poniedziałek, 09 sierpień 2021 11:37

Zapraszamy na "Dzień pozytywnie zakręconych"

Zapraszamy na "Dzień pozytywnie zakręconych"

Kikół – wieś (dawne miasto) w Polsce, położona w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie lipnowskim, w gminie Kikół. Siedziba gminy Kikół. W latach 1975–1998 wieś administracyjnie należała do województwa włocławskiego. Kikół uzyskał lokację miejską w 1745 roku, zdegradowany w 1869 roku. Wieś znajduje się nad Jeziorem Kikolskim, przy drodze krajowej nr 10 Szczecin – Warszawa, około 9,5 km na północny zachód od Lipna.

link do filmu ----- https://www.youtube.com/watch?v=hxq_whkdTjY

Tekst i zdjęcia ARTFUL FOX

Organizowany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Konkurs pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania” kierowany jest do ratowników z Zespołów Ratownictwa Medycznego (dalej: ZRM) i strażaków z Ochotniczej Straży Pożarnej (dalej: OSP) z obszarów wiejskich.
Jego efektem ma być nagranie filmowe z instruktażem udzielania pierwszej pomocy, czyli czynności wykonywanych w razie wypadku, urazu bądź nagłego ataku choroby, których zadaniem jest ochrona życia lub zdrowia poszkodowanego, oraz zminimalizowanie niekorzystnych następstw, zanim udzielona zostanie specjalistyczna pomoc medyczna.

11 września 2021 roku tj. w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy ogłosimy wyniki Konkursu i uhonorujemy drobnymi upominkami wszystkich przedstawicieli ZRM i OSP biorących udział w Konkursie a zwycięzców nagrodami (tj. za zajęcie I, II i III miejsca).
Najlepszy filmik zostanie opublikowany na stronie i w mediach społecznościowych ARiMR.

ZAŁOŻENIA KONKURSU
1. Konkurs trwa od dnia 9 lipca 2021 r. do dnia 20 sierpnia 2021 r.
2. Uczestnikiem Konkursu może być każda pełnoletnia osoba filmująca posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych będąca ratownikiem medycznym (ZRM), bądź strażakiem (OSP) z obszaru wiejskiego – z wyjątkiem pracowników ARiMR oraz osób będących członkami ich najbliższych rodzin (tj. mąż, żona, dzieci, rodzice), w tym także osób pozostających z ARiMR w stosunku cywilnoprawnym.
3. Każdy z Uczestników Konkursu – autor filmiku może nadesłać maksymalnie 1 pracę (filmik). Z każdego ZRM i OSP może zostać wytypowany tylko jeden autor i może być wysłana tylko jedna praca. W przypadku nadesłania kilku prac zgłoszenie zostanie odrzucone;
4. Technika wykonania prac jest dowolna (np. kamera cyfrowa, smartfon).
5. Szczegółowe warunki oraz zasady konkursu są określone w Regulaminie Konkursu dostępnym na stronie www.arimr.gov.pl.
WARUNKI KONKURSU
1. Uczestnicy nadsyłają maksymalnie 1 filmik, wykonany samodzielnie, w którym mogą brać udział inni ratownicy medyczni bądź strażacy reprezentujący dany oddział ZRM lub OSP z obszaru wiejskiego, jako tzw. osoby trzecie (np. odgrywając rolę poszkodowanego/ reanimującego). Z jednego ZRM lub OSP może zostać wysłany tylko 1 filmik.
2. Filmiki należy przesłać do dnia 20 sierpnia 2021 roku, na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule wiadomości pisząc: Konkurs filmowy pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”.
3. Filmiki powinny być zapisane w formacie MP4.
4. Filmikowi powinien towarzyszyć opis zawierający: tytuł filmu, datę oraz miejsce jego wykonania, dane personalne Uczestnika Konkursu – autora filmiku. Do przesyłki z filmem należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz czytelnie podpisane oświadczenia (Załącznik nr 1.1; Załącznik nr 1.2). W formularzu zgłoszeniowym należy podać dane Uczestnika Konkursu takie jak: imię i nazwisko oraz dane kontaktowe w postaci: adresu do korespondencji, numeru telefonu i adresu e-mail., oraz wskazać Zespół Ratownictwa Medycznego lub oddział Ochotniczej Straży Pożarnej, który reprezentuje Uczestnik Konkursu. Formularz zgłoszeniowy i oświadczenia muszą być czytelnie wypełnione i podpisane (skany dokumentów własnoręcznie podpisanych lub dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym).
5. W ramach przystąpienia do Konkursu Uczestnik oświadcza, że:
• posiada pełnię praw autorskich osobistych i majątkowych do zamieszczonego przez niego utworu filmowego (filmiku) określanego terminem „pracy konkursowej”;
• zgłoszona do Konkursu praca konkursowa nie narusza żadnych praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich innych podmiotów;
• posiada zgodę osób, których wizerunek utrwalono w pracy konkursowej do wykorzystania tego wizerunku na potrzeby konkursu, jak i do wykorzystania tego wizerunku przez Organizatora w ramach prowadzonych działań o charakterze informacyjno-promocyjnym, w szczególności w publikacjach i publicznych prezentacjach oraz umieszczaniu na stronach internetowych, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych;
• nieodpłatnie przenosi na rzecz Organizatora autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac konkursowych na polach eksploatacji wskazanych w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1.2 do Regulaminu Konkursu, w tym w szczególności: korzystanie oraz przetwarzanie przez Organizatora prac konkursowych w ramach prowadzonych działań informacyjno-promocyjnych, w tym publikowanie na stronie internetowej Organizatora na Facebooku i YouTube oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych ARiMR, podczas publicznych prezentacji, na targach, wystawach i innych imprezach o charakterze niekomercyjnym organizowanych przez ARiMR, dotyczących realizacji przez ARiMR zadań określonych przepisami prawa, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.
6. Nadesłanie prac na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule wiadomości pisząc: Konkurs filmowy pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”) wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym i pozostałymi ww. dokumentami oznacza, że Uczestnik Konkursu zapoznał się i akceptuje Regulamin Konkursu.
JURY
Prace konkursowe (filmiki) będą oceniane przez czteroosobowe jury składające się z pracowników Biura Prasowego ARiMR. Pracom jury będzie przewodniczył/a Zastępca Dyrektora Biura Prasowego.
KRYTERIA OCENY NADESŁANYCH PRAC
Filmiki oceniane będą pod względem:
• jakości i estetyki,
• siły przekazu/kreatywności,
• związku z przesłaniem zawartym w nazwach: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Światowy Dzień Pierwszej Pomocy.
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości 11 września 2021 roku na stronie internetowej ARiMR: www.arimr.gov.pl
Nagrodzone prace konkursowe (filmiki) zostaną umieszczone na stronie ARiMR wraz z informacją, kto jest ich autorem.


NAGRODY
W dniu 11 września br., czyli w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy, ogłosimy wyniki Konkursu i uhonorujemy wszystkich drobnymi upominkami, a Laureatów I, II i III miejsca nagrodami rzeczowymi (fantomami i certyfikowanymi torbami medycznymi).
Dodatkowym elementem promującym i honorującym autorów będzie fakt, że prace konkursowe (filmiki) zwycięzców oraz wyróżnionych mogą zostać opublikowanie na stronie internetowej Organizatora na Facebooku i YouTube, oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych ARiMR, podczas publicznych prezentacji, na targach, wystawach i innych imprezach o charakterze niekomercyjnym organizowanych przez ARiMR.

poniedziałek, 09 sierpień 2021 07:54

Spotkania z mieszkańcami

Spotkania z mieszkańcami fot. nadesłane

poniedziałek, 09 sierpień 2021 07:22

XXVIII Sesja Rady Gminy Kikół

KLAUZULA INFORMACYJNA NAGRYWANIA SESJI (Link)

O godzinie 13.00 12 sierpnia 2021 r. (czwartek) na stronie Gminy Kikół www.kikol.pl dostępna bedzie transmisja na żywo z XXVIII Sesji Rady Gminy Kikół kadencji 2018-2023.

Transmisja z XXVIII Sesji Rady Gminy Kikół kadencji 2018-2023 (tutaj!)

https://portal.posiedzenia.pl/kikol

Porządek obrad:

1. Otwarcie XXVIII sesji Rady Gminy i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Wybór sekretarza obrad.
5. Sprawozdanie Wójta Gminy o pracach w okresie międzysesyjnym.
6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2021.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kikół na lata 2021 – 2034.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej oraz płatniczej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Sumin wraz z niezbędną infrastrukturą”.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Kikół na rok szkolny 2021/2022.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych Gminy Kikół zaliczanych do sektora finansów publicznych.
11. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony dla Gminy Kikół”.
12. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony dla Gminy Kikół”.
13. Wolne wnioski i informacje.
14.Zakończenie.

W sobotę podczas III Kikolskich Zawodów Kajakowych na wodach Jeziora Kikolskiego rywalizowało ponad 30 zawodników. Pogoda dopisała, chociaż wiatr dawał się we znaki.

W kategorii do lat 16 zwyciężyła dwójka Amelia Cegielska i Natalia Chojnicka. Wśród chłopców najlepsi byli Kacper Tkaczyk i Kacper Sybilski przed Łukaszem Lewandowskim i Szymonem Mokwińskich. W kategorii kobiet pierwsze miejsce zajęły Klaudia Szczepaniak i Agata Kończalska. Wśród mężczyzn triumfowali Oskar Kalinowski i Oliwier Bonisławski, drugie miejsce zajęli Rafał Bonisławski i Krzysztof Baranowski, a trzecie Mateusz Kowalczyk i Kacper Sybilski. W kategorii dwójek mieszanych bezkonkurencyjni okazali się Natalia Mędrkiewicz i Marek Kanigowski przed Klaudią Szczepaniak i Rafałem Bonisławskim oraz Iwoną Bonisławską i Dariuszem Bonisławskim..

Na realizację tego sportowego wydarzenia Syrenka otrzymała dotację z gminy Kikół.

więcej na : https://lipno.naszemiasto.pl

Gmina Kikół przypomina, że trwa Narodowy Program Szczepień przeciw COVID-19 w ramach tego realizujemy  dowóz do punktów szczepień dla osób mających trudności
w samodzielnym dotarciu do tych miejsc.

Usługa transportu przeznaczona jest dla mieszkańców naszej gminy, którzy są już umówieni na konkretny termin na szczepienie oraz:

  • są osobami niepełnosprawnymi, tj. posiadają aktualnie orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami;
  • mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejscu zamieszkania punktu szczepień.
  • wskazane jest by  niepełnosprawny senior na szczepienie udał się wraz z opiekunem.

Aby skorzystać z usługi należy zgłosić chęć przejazdu pod numerem telefonu 883-654-001 w godzinach od 8:00 do 15:00 (poniedziałek-piątek) nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym przejazdem.

 

Informujemy, że na terenie Gminy Kikół szczepienia przeciw Covid-19, są realizowane 

  • NZOZ na Złotej Górce

rejestracja pod numerem tel. 54-289-44-71

  • lub bezpośrednio dzwoniąc na bezpłatną i całodobową infolinię Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
  • Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na gov.pl

 

W ramach współpracy ze Szpitalem w Lipnie Sp.  z o.o. organizujemy dodatkowy punkt szczepień w Świetlicy Wiejskiej w Kikole więcej informacji pod numerem tel. 054 289-46-70 wew.45 lub 883-654-001.

 

 

Szczegółowe informacje odnośnie szczepień dostępne  pod linkiem gov.pl/web/szczepimysie

 

szczepienia Gmina Kikół fot. UG KIKÓŁ

szczepienia Gmina Kikół fot. UG KIKÓŁ

Festiwal Smaków odbył się nad Jeziorem Kikolskim. Wzięły w nim udział koła gospodyń wiejskich oraz stowarzyszenia, pielęgnujące kulinarne dziedzictwo.

Zwyciężył indyk świąteczny, przygotowany przez KGW „Łęczanki” z Łąkiego w gm. Skępe. Drugie miejsce zajęło Koło Aktywnych Kobiet z Wioski, również w gm. Skępe, a trzecie Stowarzyszenie „Przyjazna wieś” w Lubinie w gm. Kikół.
Najlepszy deser wystawiło KGW Grodzeń, a rywalizację na prezentację stoiska wygrało Koło Kobiet Bobrowniki. Nagrody wręczali wicemarszałek województwa Zbigniew Sosnowski, starosta lipnowski Krzysztof Baranowski oraz wójt Józef Predenkiewicz.

Po uczcie dla podniebienia było i coś dla ducha. Wystąpił zespół kikolskiego Klubu Seniora „Jesienny Liść” oraz „Tłuchowianie” ze Źródeł w gm. Tłuchowo . Ten zespół folklorystyczny prowadzi jego współzałożycielka Wioletta Kuczmarska, będąca zarazem przewodniczącą Rady Gminy w Tłuchowie.

więcej na :https://lipno.naszemiasto.pl/

Wnioski należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Kikole,
Plac Kościuszki 7, 87 – 620 Kikół
Przed złożeniem wniosku należy dokonać jego weryfikacji w pok. nr 12

Termin składania wniosków: od 01 do 15 WRZEŚNIA 2021r.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r. poz. 1327 z późn. zm.)
Pomoc materialna przysługuje:
1. Uczniom od I klasy szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia.
2. Wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków umożliwiających dzieciom i młodzieży upośledzonym w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo ze sprzężonymi niepełnosprawnościami realizację odpowiednio obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna.
Miesięczna wysokość dochodu netto na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż 528,00 zł/os. w rodzinie (art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 poz. 1876 z późn. zm.)
Rodziną w rozumieniu art. 6 pkt 14 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej są osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące.
Ponadto warunkiem przyznania stypendium jest zamieszkiwanie na terenie gminy Kikół.
Stypendium szkolne jest przyznawane na wniosek:
1. rodziców, opiekunów prawnych niepełnoletniego ucznia,
2. pełnoletniego ucznia,
3. dyrektora szkoły

Stypendium szkolne może być także przyznawane z urzędu.
Pouczenie:
1. Wnioskodawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić organ, który przyznaje stypendium, o ustaniu przyczyn, które stanowiły podstawę przyznania stypendium szkolnego (Art. 90 o ust. 1 ustawy o systemie oświaty z dn. 07.09.1991 r.)
2. Stypendium szkolne wstrzymuje się lub cofa w przypadku ustania przyczyn, które stanowią podstawę przyznania stypendium szkolnego (Art. 90 o ust. 4 ustawy o systemie oświaty z dn. 07.09.1991 r.)
3. Należności z tytułu nienależnie pobranego stypendium szkolnego podlegają ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Art. 90 o ust. 5 ustawy o systemie oświaty z dn. 07.09.1991 r.)
4. Na podstawie art. 233 kodeksu karnego (kto składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności do lat 8.

W roku szkolnym 2021/2022 obowiązują faktury za zakupy w celach edukacyjnych dokonane od dnia 1 lipca 2021r.

PRZYKŁADOWY KATALOG WYDATKÓW
PODLEGAJĄCYCH REFUNDACJI:


1. zakup podręczników tj.: podręczniki, lektury, książki rozwijające zainteresowania ucznia, słowniki, atlasy, encyklopedie itp.,
2. tablice matematyczne, chemiczne, fizyczne i astronomiczne, mapy, globusy oraz inne publikacje o charakterze edukacyjnym na różnych nośnikach, np. edukacyjne programy komputerowe,
3. tornister (plecak szkolny),
4. obuwie sportowe na lekcje wychowania fizycznego,
5. strój sportowy na lekcje wychowania fizycznego (koszulka sportowa, spodenki sportowe, spodnie sportowe, bluza sportowa lub dres),
6. ubranie robocze wymagane przez szkołę (np. na praktykę zawodową),
7. przybory i materiały do nauki zawodu,
8. artykuły szkolne: piórnik, zeszyty, flamastry, kredki, ołówki, pędzle, farby, bloki, klej, papier kolorowy, długopisy, pióra, gumki, temperówki, bibuła, brystol, nożyczki, taśma klejąca, papier milimetrowy, korektory, przybory geometryczne, plastelina, modelina, kalkulator oraz inne materiały związane ze specyfiką szkół,
9. okulary korekcyjne (z odpowiednim zaświadczeniem od lekarza okulisty),
10. drukarka, papier, tusz do drukarki,
11. pokrycie kosztu abonamentu internetowego (od września do czerwca danego roku kalendarzowego.),
12. komputer (PC, laptop, notebook, tablet), oprogramowanie systemowe, nośniki danych, koszt naprawy komputera,
13. instrumenty muzyczne wykorzystywane przez ucznia do nauki gry (zaświadczenie o pobieranych lekcjach nauki),
14. sprzęt sportowy związany z uprawianą przez ucznia dyscypliną sportu (odpowiednie zaświadczenie),
15. basen (strój kąpielowy, klapki, okulary pływackie, czepek, rachunki + zaświadczenie o uczestnictwie w kursie nauki pływania bądź uczęszczaniu do szkółki pływackiej),
16. koszty uczestnictwa w kursach nauki języków obcych, klubach sportowych (odpowiednie zaświadczenie),
17. koszty udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, rozwijających zainteresowania ucznia, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania, także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą (odpowiednie zaświadczenie),
18. koszty dojazdu do szkół (dotyczy uczniów szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczy kolegiów),
19. koszty pobytu na tzw. „zielonej szkole”, bądź innych wyjazdach – w tym wycieczki o charakterze edukacyjnym, obozy naukowe, wyjścia do kina czy teatru (odpowiednie zaświadczenie),
20. składki na Radę Rodziców (odpowiednie zaświadczenie lub KP),
21. koszty zakwaterowania w bursach, internatach (dotyczy uczniów szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczy kolegiów),
22. koszty dojazdu na praktyki zawodowe ( odpowiednie zaświadczenie),
23. koszty zakupu biurka oraz krzesła do biurka,
24. koszty zakupu stroju galowego (dziewczynki: biała bluzka, granatowa lub czarna spódnica lub sukienka, chłopcy: biała koszula, granatowe lub czarne spodnie) (maksymalnie 3 stroje na rok szkolny).

IWONA BOGUSKA